dinsdag 14 oktober 2008

Woutertje Kaboutertje!

Kijk eens mama's en papa's, dat is nu ons Woutertje se; Woutertje Kaboutertje... Die komt tot aan de vakantie bij ons logeren!!! Woutertje woont normaal in het bos, maar is op zoek naar nieuwe vriendjes... En dat vindt hij in onze klas wel!!
Woutertje komt weer allemaal leuke dingen met ons doen in de klas. Kijk maar eens, hieronder zijn wij echte bomen. En als de wind door onze takken waait, laten wij onze blaadjes los!
"Ik ben een hele hoge boom, en ik sta in het bos... De wind waait door mijn takken, mijn blaadjes laten los..."


Dinsdag is voor ons ook turndag! En juffrouw Els mocht vandaag, voor één keertje, eens eventjes mee in de turnzaal om wat foto'tjes te trekken. Want turnen, dat doen wij niet met onze eigen juf, neen, dat doen wij met juffrouw Greet!!!


Juf Greet zet meestal leuke materialen klaar waar wij op en onder mogen kruipen en af kunnen glijden. Zie Charlotte en Tess maar eens door de tunnel kruipen!

Hieronder kan je nog zien hoe wij onze turnles afsluiten... Namelijk met een leuk dansje!!


We zijn vandaag trouwens ook voor de allereerste keer gaan oefenen met onze "kruimelwagens" (zoals Tess het noemt). Ik moet zeggen dat de Nijntjes echt superflink meedoen met ons nummertje!!! Het wordt nogal een optreden... (Maar meer verklappen wij nog niet hoor!!!)

Lieve groetjes

juf Els


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Juf Els,

Leuke blog!
Wat een toffe manier om ons op de hoogte te houden van de gebeurtenissen in de klas.
Ook Tess kijkt mee, en bij elke foto weet ze wel iets te vertellen. Zo wordt haar taalvaardigheid extra gestimuleerd.
Hopelijk volgen andere juffen je voorbeeld.

Groetjes,
Sandra en Michel, ouders van Tess

Anoniem zei

Els,

Wel wel, eindelijk heb ik een keertje tijd om op je blog te komen piepen. Sinds enkele dagen, merkte ik dat je terug gestart bent. Maar nooit heb de tijd gevonden om al je werk eens te bewonderen! Het is echt prachtig! Fijn is ook dat je in de BAB mag staan! Lekker dichtbij!
Volgens mij voel je je als een visje in het water daar! Dat lijkt toch zo nu ik alles lees! Super!
Ik heb al van vele ouders/ grootouders de reacties gelezen en ben het volledig met hen eens! Zo'n blog als dit, zou eigenlijk standaard bij de klas moeten horen. Leuk ideetje!
Hopelijk vind je de tijd om dit alles in orde en up -tot- date te houden.
Ik wens je enorm veel succes! Tot heel snel!

Groetjes aan iedereen!

Ellen Ooms